Eleaf Istick TC40W med JustFog Q16 Pro-tank

Brukeravatar
VapeKing
Sted: Kristiansand

Eleaf Istick TC40W med JustFog Q16 Pro-tank

Legg inn av VapeKing »

Eleaf Istick TC40W var min første damper med JustFog Q16 Pro-tank.

Eleaf Istick TC40W:
Som navnet tilsier yter denne maskinen opptil 40W, men stiller du den til maks stopper den på 36,7W. Den har en veldig kjekk og oversiktlig OLED-skjerm som viser deg volt og watt samtidig, samt motstand i coil og batteri-nivå. Når du trekker viser den deg antall sekunder du trykker på knappen mens du inhalerer, dette er sikkert en fin funksjon for noen, men du rekker ikke ta den bort maskinen fra munnen for å se sekundene du faktisk trakk før tallene forsvinner fra displayet igjen, så det er et minus men dog en kul funksjon. Dette er absolutt noe Eleaf burde forbedre i neste utgave, det kunne gjerne vært noen sekunders forsinkelse før den gikk tilbake til standard-skjerm slik at du rekker å se infoen før den forsvinner. Slik jeg ser det hadde denne funksjonen ikke trengt å være der da det er vanskelig å vri øynene ut av skallen eller få kompisen din til å se på skjermen for å vite hvor lenge du inhalerte - funksjonen er der, men for min del betyr det ingenting at jeg ikke ser å lenge jeg inhalerer - det føler man seg frem til uansett så det er ingen problem sånn sett.

Ellers er maskinen liten og sitter godt i hånden, den har integrert batteri på 2600 mAh og holder hele dagen for min del. Maskinen er kompatible mot 510 tanker, maks størrelse for å ikke bygge utover bredden til maskinen er 22mm.

Maskinen står veldig stødig på bord, og har ikke veltet for meg en eneste gang. Syns også designet på den er nøytralt og pent.

Jeg har ikke prøvd orginaltanken til denne maskinen.

JustFog Q16 Pro-tank:
Tanken har en kapasitet på 1,9ml og er 510 kompatibel og 16mm i bredden og 60mm høy. Det er topp fylling, så den er lett å etterfylle på farten. De andre tankene til JustFog som er Q16 og Q16(C) som jeg har prøvd er jeg ikke fornøyd med, man må skru av tanken og åpne den opp/ned for å fylle inn i bunn, og da kan man lett søle litt da det kan komme et par dråper dryppende fra coilen - så det er upraktisk, men dette problemet slipper du med Q16 Pro-tanken.

Alle tankene har luftjustering, det er en fordel, jeg har alltid luft på maks. Man kan enkelt bytte driptip, for å bytte coilen må man demontere tanken, men det går veldig raskt. Man kan også bytte glasset om man er uheldig. Coilen opererer mellom 3.2V~4.4V (eller 6,5W~12,2W) - jeg har den som regel innstilt på 8,5W, det gir meg den mest behagelige smaken og funker som en drøm. Men her må man passe på at man ikke kjører for høyt da maskinen kan gå opp til 36,7W, fort gjort å svi colien når den ikke kan kjøres høyere enn 12,2W, og allerede der syns jeg det smaker brent. Du får 2 forskjellige colier til denne tanken, en på 1,2 ohm og en på 1,6 ohm, jeg bruker sist nevnte. Ikke prøvd den andre.

Konklusjon:
Jeg er meget fornøyd med både maskinen og tanken, og kan absolutt anbefale den denne kombinasjonen.

Prisen er også gunstig, maskinen koster rundt 380 kroner, tanken 125 og en coil koster 20 kroner så det er en fin pris om man vil prøve ut damping for første gang.
Vedlegg
maskin og tank.jpg
maskin og tank.jpg (87.7 kiB) Vist 142 ganger